fredag 19 september 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Växande uppstickarbyrå plockar Colgate som kund

Med de nytillkomna kunderna Colgate-Palmolive och IFK Kristianstad räknar marknadsföringsbolaget Creatify på Ideon i Lund med att tredubbla sin omsättning i år. En applikation för uthyrning av parkeringsplatser är en av bolagets senaste satsningar.

Creatify arbetar sedan start 2013 huvudsakligen med marknadsföring på webben, i sociala medier och med utdelade skydd för cykelkorgar. Mobilappen som gör det möjligt för privatpersoner att hyra ut parkeringsplatser till varandra är dock ett eget projekt. Lansering blir det till sommaren.

Sasa Farkas– Vi har en organisk tillväxt. En spridning av olika projekt där vi inte är beroende av att ett projekt lyckas, säger medgrundaren Sasa Farkas till Rapidus.

Nytillkomna Colgate-Palmolive är tillsammans med resesajten Momondo de största kunderna för bolagets cykelkorgsskydd. Creatifys wifi-satsning Ctyspot, med handbollsklubben IFK Kristianstad som största kund, delar ut gratis wifi mot exempelvis en gilla-markering på sociala medier eller visning av en reklamfilm.

Creatify har hittills i år omsatt lika mycket som hela fjolåret, då omsättningen låg på två miljoner. Bland kunderna syns Lunds universitet, Haribo och Länsförsäkringar. Grundarna Sasa Farkas och Lewis Horne har hittills gått in med all finansiering.

Emily Binks

Med de nytillkomna kunderna Colgate-Palmolive och IFK Kristianstad räknar marknadsföringsbolaget Creatify på Ideon i Lund med att tredubbla sin omsättning […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • “Arbetsmarknaden är nyckeln till allt”

    Det kvittar om du pratar om Skånes behov av infrastruktur eller energi. Dess påverkan på arbetsmarknaden är det som gör frågorna intressanta för politiker. Det sa Johan Eklund, ny vd för Sydsvenska Handelskammaren på Rapidus och Danske Banks nätverksträff.

  • Stor igenkänning i skånska utmaningar

    Infrastruktur, elpriser och arbetsmarknad. Efter att Johan Eklund berättat för Rapidus publik vilka frågor han prioriterar att driva mot den beslutsfattande politiken var samtalen bland deltagarna i full gång. 

  • ”Näringslivet måste kliva in”

    ,
    Kommuner överallt är rätt dåliga på att stimulera näringslivet. Men även företagen har blivit för passiva när det gäller gemensamma framtidssatsningar. Det säger Göran Hellström, företagsprofil i Helsingborg.

  • Pitchtävling på Minc

    På fredag blir det pitchtävling på Minc. Investerarnätverket Yeos Ventures, med affäsängeln Hjalmar Antonsson, bjuder in sex bolag och lovar 250 000 kronor till vinnaren.