I veckans avsnitt av vår podd Lejonkulan är det SaaS-bolaget Eletive som gästar studion.
Eletive växer snabbt med en egenutvecklad plattform för att mäta och öka engagemanget hos medarbetarna i stora organisationer.
Bolagets medgrundare och vd Marcus Wennmo säger att verktyget är mycket mer än bara medarbetarundersökningar och att ett högre engagemang från de anställda ökar lönsamheten, oavsett bransch och marknad.
Det märks i Eletives tillväxt som har varierat med mellan 200 och 70 procent per år, till fjolårets omsättning på 65 miljoner kronor.
Lejonet i kulan, Janne Dahlqvist, har ett motto som lyder: “Glada medarbetare ger glada kunder, som i sin tur ger glada ägare.”
Men hur mäter man det och hur gör Eletive för att öka medarbetarnas engagemang hos kunder som Rusta, Sats, Mekonomen och Hertz.
Lyssna på avsnittet nedan och glöm inte att följa Lejonkulan!