fredag 31 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Malmödoldis bakom Orklas nya satsning

Matjätten Orkla Foods lanserar i dagarna konsumentklubben Klubb Felix. Den Malmöbaserade digitalbyrån 24HR som ligger bakom utvecklingen hoppas att projektet blir ett flaggskepp.

– Det här projektet gjorde Orkla till en av våra största kunder. Vi fick ett stort förtroende från dem och levererar på det. Det är kul att ett så stort bolag inser att man inte behöver lämna regionen för att genomföra stora digitala satsningar, säger Mattias Fredriksson, medgrundare och kundansvarig på 24HR.

Systemet som 24HR tagit fram i Klubb Felix innehåller bland annat verktyg för automation av marknadsföring, mailutskick, poängsystem och kuponghantering.

– Med den nya lösningen har vi möjlighet att få nya insikter om våra konsumenter och deras köpbeteende, vilket ger oss viktig information om hur vi kan utveckla vår affär inom enportionsrätter framöver, säger Sandra Lindh, marknadschef på Orkla Foods Sverige, i ett pressmeddelande.

Några av 24HRs övriga storkunder är Sony, Atos Medical, Gullviks, Skånemejerier och Resurs Bank. Malmöbolaget omsatte 26,4 miljoner kronor under 2022, med en vinst på 2,7 Mkr. Siffrorna för 2023 är ännu inte klara. Mattias Fredriksson säger att bolaget hade en tuffare höst än året innan och att projektet med Orkla är tecken på en ljusning.

– Jag tror att de flesta inom vår bransch märkte att investeringsviljan hos kunderna inte var lika stark. Men redan under andra halvåret började vi se ljuset i slutet av tunneln och nu tror jag att många andra ser det också, säger han.

Emiliano Strauss

Matjätten Orkla Foods lanserar i dagarna konsumentklubben Klubb Felix. Den Malmöbaserade digitalbyrån 24HR som ligger bakom utvecklingen hoppas att projektet blir ett flaggskepp.


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Alfa Laval trefaldigar innovation i Lund

    Först var det Tetra Pak med innovationscentret Biotech Heights. Nu investerar Alfa Laval i ytterligare ett i Lund. Rapidus var på plats när det ceremoniella första spadtaget togs på onsdagen.

  • Lämnade tv-jobbet för mammaträning

    Gravida vet inte alltid hur eller vad de får träna under graviditeten. Det tog tv-reportern Isabel Boltenstern fasta på och startade appen Mammaträning som guidar svenska kvinnor både före och efter att de föder barn. Nu ska appen ut i världen.

  • ”Ännu ett skitkvartal”

    ”Det känns som att jag skrivit samma vd-ord flera kvartal i rad nu, att nu är det dåligt men snart blir det bätrre”. Det säger Oscar Ahlgren, vd för finansrådgivaren Västra Hamnen Corporate Finance. Vändningen låter helt enkelt dröja på sig.


  • Han vill sätta ny standard i filmindustrin

    Rodrigo Gomez från Malmö tror sig ha löst ett av filmindustrins stora problem: att transportera filmfiler. Efter pilotprojekt med Amazon Studios siktar han på att bli standard i branschen – globalt.

  • Niklas Agevik ny vd på Bimobject

    Efter chefskarusellen i Malmöföretaget Bimobject har styrelsen utsett Niklas Agevik till ny vd. – Det har funnits en rörig historik, men nu är målet ett långsiktigt samarbete, säger ordförande Pia Engholm.

  • Neo4J investerar 1 miljard

    Det Malmögrundade IT-företaget Neo4J trycker på gasen för att ta grepp om AI-utvecklingen. 1 miljard kronor ska investeras för ”att göra AI användbart”.

  • Miljonregn över kändistätt AI-bolag

    Deeptechbolaget Intuicell vill revolutionera AI-världen. Målet är att skapa maskiner som lär sig nya saker på samma sätt som människor och djur. Bolaget backas av flera tunga investerare och har nu tagit in 40 miljoner i en nyemission. 

  • VC-firmorna jagar skånska AI-bolaget

    När många bolag kämpar för att hitta pengar uppvaktas Hikma AI av riskkapital i överflöd. Idén? En plattform som stresstestar företagens AI-botar.

  • Glädjeskutt för Precise-aktien

    Precise Biometrics fick se aktiekursen studsa upp 20 procent på måndagsförmiddagen. Det skedde efter att bolaget gått ut med ett nytt partnerskap med den amerikanska säkerhetsjätten Avigilon.

  • Brödernas affärsidé: hemsidor för funktionsnedsatta

    Bröderna bakom telefonitjänsten T-meeting vill göra hemsidor tillgängliga för alla. Med det nystartade bolaget Easeaccess24 lanserar de en lösning för EU:s tillgänglighetskrav.

  • Första året med vinst för Pinmeto

    Saas-bolaget Pinmeto visade 2024 för första gången vinst på sista raden. Nu satsar på bolaget på att utvidga med nya geografiska marknader och samtidigt växa i Malmö.

  • Kändisarna flockas kring AI-investeringar

    Det okända AI-bolaget plockar in 18 miljoner kronor från bland andra Bonnier-familjen och EQT-toppen Thomas von Koch. Det som lockar är grafdatabaser.

  • Så lockade han fastighetsjätten

    Han mejlade fastighetskungen Erik Selin och frågade om han ville investera i deras startup-företag. Det ville han. Bolaget Explainer ser tillväxt för sin AI-tjänst som skapa företagsfilmer.