torsdag 18 september 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Malmödoldis bakom Orklas nya satsning

Matjätten Orkla Foods lanserar i dagarna konsumentklubben Klubb Felix. Den Malmöbaserade digitalbyrån 24HR som ligger bakom utvecklingen hoppas att projektet blir ett flaggskepp.

– Det här projektet gjorde Orkla till en av våra största kunder. Vi fick ett stort förtroende från dem och levererar på det. Det är kul att ett så stort bolag inser att man inte behöver lämna regionen för att genomföra stora digitala satsningar, säger Mattias Fredriksson, medgrundare och kundansvarig på 24HR.

Systemet som 24HR tagit fram i Klubb Felix innehåller bland annat verktyg för automation av marknadsföring, mailutskick, poängsystem och kuponghantering.

– Med den nya lösningen har vi möjlighet att få nya insikter om våra konsumenter och deras köpbeteende, vilket ger oss viktig information om hur vi kan utveckla vår affär inom enportionsrätter framöver, säger Sandra Lindh, marknadschef på Orkla Foods Sverige, i ett pressmeddelande.

Några av 24HRs övriga storkunder är Sony, Atos Medical, Gullviks, Skånemejerier och Resurs Bank. Malmöbolaget omsatte 26,4 miljoner kronor under 2022, med en vinst på 2,7 Mkr. Siffrorna för 2023 är ännu inte klara. Mattias Fredriksson säger att bolaget hade en tuffare höst än året innan och att projektet med Orkla är tecken på en ljusning.

– Jag tror att de flesta inom vår bransch märkte att investeringsviljan hos kunderna inte var lika stark. Men redan under andra halvåret började vi se ljuset i slutet av tunneln och nu tror jag att många andra ser det också, säger han.

Emiliano Strauss

Matjätten Orkla Foods lanserar i dagarna konsumentklubben Klubb Felix. Den Malmöbaserade digitalbyrån 24HR som ligger bakom utvecklingen hoppas att projektet blir ett flaggskepp.


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • “Arbetsmarknaden är nyckeln till allt”

    Det kvittar om du pratar om Skånes behov av infrastruktur eller energi. Dess påverkan på arbetsmarknaden är det som gör frågorna intressanta för politiker. Det sa Johan Eklund, ny vd för Sydsvenska Handelskammaren på Rapidus och Danske Banks nätverksträff.

  • Stor igenkänning i skånska utmaningar

    Infrastruktur, elpriser och arbetsmarknad. Efter att Johan Eklund berättat för Rapidus publik vilka frågor han prioriterar att driva mot den beslutsfattande politiken var samtalen bland deltagarna i full gång. 

  • ”Näringslivet måste kliva in”

    ,
    Kommuner överallt är rätt dåliga på att stimulera näringslivet. Men även företagen har blivit för passiva när det gäller gemensamma framtidssatsningar. Det säger Göran Hellström, företagsprofil i Helsingborg.

  • Pitchtävling på Minc

    På fredag blir det pitchtävling på Minc. Investerarnätverket Yeos Ventures, med affäsängeln Hjalmar Antonsson, bjuder in sex bolag och lovar 250 000 kronor till vinnaren.