torsdag 21 november 2024

inloggad som

Så gör startupen för att få kunder

|  
|  

Det finns många sätt att locka kunder. Så här gör kundrekryteringstjänsten Zaplify

De unga grundarna bakom kundrekryteringstjänsten Zaplify lanserar en gratismodell för att snabba upp sin egen rekrytering av nya bolagskunder.

Genom att klicka in på Zaplifys hemsida kan bolagen direkt få skicka erbjudanden till 20 presumtiva kunder.

– Vi har verkligen jobbat hårt med vår affärsmodell, har bättre priser och lanserar nu en gratisversion, säger Oscar Collins och fortsätter:

– Databasen som är kopplad till tjänsten innehåller 600 miljoner globala beslutsfattare inom i princip alla branscher. Hittills har vi 250 bolag som kunder, främst i Norden men även i ett tiotal andra länder.

Han grundade Zaplify för tre år sedan tillsammans med Kevin Östlin, båda födda 1997. Kundrekryteringstänsten skickar automatiskt försäljningserbjudanden via LinkedIn och mejl, och ger analysdata av kampanjerna.

Tanken är att de som testar Zaplifys gratisversion vill gå vidare till modeller med fler utskick per månad. Den högsta, premium, medger utskick till 500 personer per månad för runt 5 000 kronor. I bolagets dyraste modell, enterprise, får bolagen en egen customer success manager.

– Vi håller på att stänga en bryggfinansieringsrunda på runt 10 miljoner kronor. Tanken är att vi ska vara cash-positiva om nio månader. Vår försäljning i maj var 940 000 kronor, nära dubbelt så mycket som i maj förra året. Vid årsskiftet planerar vi att öppna en serie A-runda, säger han.

Zaplify har 23 anställda och kontor i Malmö, Stockholm och Gdansk.

Elisabet Ottosson

Det finns många sätt att locka kunder. Så här gör kundrekryteringstjänsten Zaplify De unga grundarna bakom kundrekryteringstjänsten Zaplify lanserar en […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.