Det finns många sätt att locka kunder. Så här gör kundrekryteringstjänsten Zaplify
De unga grundarna bakom kundrekryteringstjänsten Zaplify lanserar en gratismodell för att snabba upp sin egen rekrytering av nya bolagskunder.
Genom att klicka in på Zaplifys hemsida kan bolagen direkt få skicka erbjudanden till 20 presumtiva kunder.
– Vi har verkligen jobbat hårt med vår affärsmodell, har bättre priser och lanserar nu en gratisversion, säger Oscar Collins och fortsätter:
– Databasen som är kopplad till tjänsten innehåller 600 miljoner globala beslutsfattare inom i princip alla branscher. Hittills har vi 250 bolag som kunder, främst i Norden men även i ett tiotal andra länder.
Han grundade Zaplify för tre år sedan tillsammans med Kevin Östlin, båda födda 1997. Kundrekryteringstänsten skickar automatiskt försäljningserbjudanden via LinkedIn och mejl, och ger analysdata av kampanjerna.
Tanken är att de som testar Zaplifys gratisversion vill gå vidare till modeller med fler utskick per månad. Den högsta, premium, medger utskick till 500 personer per månad för runt 5 000 kronor. I bolagets dyraste modell, enterprise, får bolagen en egen customer success manager.
– Vi håller på att stänga en bryggfinansieringsrunda på runt 10 miljoner kronor. Tanken är att vi ska vara cash-positiva om nio månader. Vår försäljning i maj var 940 000 kronor, nära dubbelt så mycket som i maj förra året. Vid årsskiftet planerar vi att öppna en serie A-runda, säger han.
Zaplify har 23 anställda och kontor i Malmö, Stockholm och Gdansk.
Elisabet Ottosson