lördag 4 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Så gör startupen för att få kunder

|  
|  

Det finns många sätt att locka kunder. Så här gör kundrekryteringstjänsten Zaplify

De unga grundarna bakom kundrekryteringstjänsten Zaplify lanserar en gratismodell för att snabba upp sin egen rekrytering av nya bolagskunder.

Genom att klicka in på Zaplifys hemsida kan bolagen direkt få skicka erbjudanden till 20 presumtiva kunder.

– Vi har verkligen jobbat hårt med vår affärsmodell, har bättre priser och lanserar nu en gratisversion, säger Oscar Collins och fortsätter:

– Databasen som är kopplad till tjänsten innehåller 600 miljoner globala beslutsfattare inom i princip alla branscher. Hittills har vi 250 bolag som kunder, främst i Norden men även i ett tiotal andra länder.

Han grundade Zaplify för tre år sedan tillsammans med Kevin Östlin, båda födda 1997. Kundrekryteringstänsten skickar automatiskt försäljningserbjudanden via LinkedIn och mejl, och ger analysdata av kampanjerna.

Tanken är att de som testar Zaplifys gratisversion vill gå vidare till modeller med fler utskick per månad. Den högsta, premium, medger utskick till 500 personer per månad för runt 5 000 kronor. I bolagets dyraste modell, enterprise, får bolagen en egen customer success manager.

– Vi håller på att stänga en bryggfinansieringsrunda på runt 10 miljoner kronor. Tanken är att vi ska vara cash-positiva om nio månader. Vår försäljning i maj var 940 000 kronor, nära dubbelt så mycket som i maj förra året. Vid årsskiftet planerar vi att öppna en serie A-runda, säger han.

Zaplify har 23 anställda och kontor i Malmö, Stockholm och Gdansk.

Elisabet Ottosson

Det finns många sätt att locka kunder. Så här gör kundrekryteringstjänsten Zaplify De unga grundarna bakom kundrekryteringstjänsten Zaplify lanserar en […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Fler uppsägningar i Malmös spelvärld

    Pandiemibaksmällan fortsätter att skörda offer i spelbranschen. Den Egmont-ägda spelutvecklaren Avalanche Studios stänger sitt tredje kontor sedan i fjol och uppsägningar väntar både i Malmö och Stockholm.

  • Neo4J investerar 1 miljard

    ,
    Det Malmögrundade IT-företaget Neo4J trycker på gasen för att ta grepp om AI-utvecklingen. 1 miljard kronor ska investeras för ”att göra AI användbart”.

  • Genombrott för skånskt plastsubstitut

    Malmöbaserade Saveggy lanserar sitt plastfria grönsaksskydd med Odlarna och Ica. Bolaget hoppas att det bara är början på dess stora genombrott.