torsdag 7 augusti 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Marknadsförare konsolideras i Malmö

|  ,
|  

Malmöbaserade Top Marketing Group går ihop med ett annat Malmöbolag, Teqflo, och dubblar därmed företagsgruppens årsomsättning. Nu väntar expansion, rekryteringar och förhoppningar om nya förvärv, enligt gruppens vd Katja Stålhammar. 

– Förhoppningen är att komma i mål med minst ett förvärv till innan årets slut. Vi för samtal med några intressanta aktörer som dels kan stärka det utbud vi redan har, dels ta oss in på nya områden. Det kan bli ytterligare ett företag i Skåne, det kan också bli något annat, säger hon till Rapidus. 

TMG bildades när Malmöbolaget TopVisible gick ihop med Ranktrail, som båda är verksamma inom digital marknadsföring. Målet var att kunna erbjuda ett bredare utbud och i samma anda slukar nu gruppen Malmöbaserade Teqflo

– De är nischade på att förstå kundens affärsstrategi och vilka tekniska lösningar som kan bidra till att den blir bättre. Vi arbetade redan lite med sådana frågor inom TMG men nu blir det en av våra specialiteter, säger Katja Stålhammar. 

Företagsgruppen har nu en årlig omsättning på cirka 30 miljoner kronor, vilket är ungefär det dubbla jämfört med innan affären. Planen är att öka den siffran och rekrytera ett tiotal nya medarbetare inom den närmsta framtiden. 

– Vi var två ungefär lika stora spelare och vi ser det därför som ett samgående. Exakt hur ägarstrukturen blir går vi inte ut, men det finns långsiktiga ägarintressen från båda sidor. Målet på sikt är en stor expansion. Teqflo var ett viktigt steg, men vi är precis i början på en lång, spännande resa, säger Katja Stålhammar. 

Emiliano Strauss

Malmöbaserade Top Marketing Group går ihop med ett annat Malmöbolag, Teqflo, och dubblar därmed företagsgruppens årsomsättning. Nu väntar expansion, rekryteringar […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Så hanterar han galna tillväxten

    Sommarintervju: ”Upprustningen är ett apparat som inte bara kan stängas av.” Det säger Daniel Ljunggren, vd för Mildef, och menar att bolagets tillväxt är här för att stanna.

  • Den verkliga AI-utmaningen har knappt börjat

    Det är något nästan febrigt över AI just nu. Men de AI-startups som i dag rider på vågen bör ställa sig frågan: är våra kunder här för att stanna? Jan Dahlqvist höjer ett varningens finger.

  • Beammwave gör nyemission

    Radioteknikföretaget Beammwave i Lund vill få in 65 miljoner kronor för att inleda storskalig tillverkning. – Vi har flera mycket stora multinationella kunder som väntar, säger vd Stefan Svedberg.

  • Hänt i vecka 31

    Vd-ruljangs och eftersläntrande kvartalsrapporter var det som dominerade det sommarstilla nyhetsflödet förra veckan. Bland annat vände Joel Eklunds ryggsäcksbolag USWE Sports till vinst, nästan.