Martin Östling är ny byråchef för den digitala marknadsföringsbyrån Web Guide Partners (WGP) kontor i Malmö. Han kommer närmast från en roll som kundansvarig på Spoon och har tidigare varit kommunikatör åt Malmö FF.
–Linus Logren, som jag efterträder, är en vän till mig och han har under några år varit på mig om att komma över till WGP. Nu när Linus ska gå på föräldraledighet i sommar blev det väldigt naturligt för mig att ta steget över och ta över som byråchef eftersom han inte önskar den rollen när han kommer tillbaka, säger Martin Östling till Rapidus.
WGP grundades i Stockholm 2006 och öppnade sitt Malmökontor 2018. Företaget har kunder som Elfa och Stenströms för sina tjänster inom digital marknadsföring. Martin Östling började på företaget den 12 april, men säger att han redan märker en uppgång efter coronapandemin.
– Kunder som kanske bantade ned under coronavåren har börjat visa större intresse igen och vi känner att det efter sommaren kan bli ett bra uppsving. Det är både några av våra större kunder som tvingats att pausa och nya som hör av sig. Många företag som varit beroende av att träffas ansikte mot ansikte har tvingats digitalisera sig betydligt snabbare och börjat se fördelarna med det, säger Martin Östling.
Niclas Lindstrand