Malmöentreprenören Jacob Remanius har lanserat appen NöjdPatient, ett verktyg för privata vårdkliniker som ska underlätta kontakten med vårdtagarna. Detta efter att planerna på en jämförelsetjänst för privata kliniker lagts på is.
– Vi har i dag tre kunder och är på gång med en större vårdkedja i Sverige. Det går framåt även om det är trögt på grund av coronapandemin, säger vd Jacob Remanius som tog in delägaren Thomas Johansson i samband med att företaget Catandra bytte riktning och döptes om till NöjdPatient.
Just nu jobbar företaget med en mallad app som vårdföretagen själva kan anpassa efter sina önskemål. På sikt vill NöjdKund lansera appen även till andra verksamhetsområden, exempelvis resebranschen.
– Vår vision är att täcka flera områden. Men för att kunna göra det måste vi ha en enklare onboarding-process som ger kunderna större kontroll över innehållet, säger Jacob Remanius.
Sara Nkwe Assarsson