torsdag 21 november 2024

inloggad som

AI-motor ska effektivisera influencerindustrin

|  
|  

Malmöbolaget GoldenGlow lanserar nu Mysocial 2.0, en ny version av det som beskrivs som “LinkedIn för Influencers”. Det har nu tillkommit en artificiell intelligens som ska ta fram de influencers som spås ge bäst avkastning för det specifika företaget.

– Det vi gör är att rekommendera rätt influencers att arbeta med. Många företag vet inte vem de ska samarbeta med och nu skräddarsyr vi så rätt influencer rekommenderas till företaget, säger den 23-årige vd:n för Mysocial, Mustafa Alfredji, till Rapidus.

Den nya versionen av Mysocial använder en algoritm för maskininlärning för att förstå vilken typ av influencers företaget borde samarbeta med och vem man kan hoppa över. Som det sett ut hittills har företag kunnat hitta influencers genom diverse listor, men AI-motorn målgruppsanpassar tjänsten och ger direkta rekommendationer utifrån vad företaget vill representera.

– Ett företag kontaktade mig och sa att de inte hade fått bra avkastning på sin influencer marketing. Det visade sig att de valde helt fel influencers att jobba med. Vi vill eliminera denna risk helt och hållet. Till skillnad från andra så kan vi rekommendera rätt influencers för dig, därefter kan du med ett knapptryck komma i kontakt med de kreatörer du är intresserad av. Rekommendationerna blir bättre över tid ju mer du använder tjänsten, säger Mustafa Alfredji.

Julia Eriksson

Malmöbolaget GoldenGlow lanserar nu Mysocial 2.0, en ny version av det som beskrivs som “LinkedIn för Influencers”. Det har nu […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.