tisdag 1 april 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Safeture satsar på masskommunikation

|  
|  

Lundabolaget Safeture breddar sitt erbjudande. Tidigare såldes deras produkt primärt som en resesäkerhetsapp. Nu ska de även satsa på masskommunikation, skräddarsydd information och att förstå var de anställda befinner sig.

– Nu hör globala företag och myndigheter av sig till oss och vill använda vår plattform för masskommunikation. Och vi har pågående diskussioner med ett bolag som har flera hundratusen anställda som vill använda vårt verktyg för sin personalsäkerhet, säger bolagets vd Magnus Hultman till Rapidus.

Safetures plattform kan hålla koll på vilken byggnad, stad eller nation varje medarbetare – eller invånare – befinner sig i, och kan skicka skräddarsydd kommunikation till olika grupper. Bolaget har inte börjat marknadsföra detta på bred front än, utan har hittills utbildat fältsäljarna i de nya bredare möjligheterna, enligt Magnus Hultman.

– Vi kallar det “platform for communication, information and location”. Tekniken har vi redan, nu håller vi på att segmentera produkten så att vissa moduler kan göras tillgängliga för fler individer hos kunderna. Corona har skapat en efterfrågan av denna typ av plattform. Vi hade detta på gång redan tidigare så nu kan vi reagera snabbt på efterfrågan. En effekt av den ändrade marknadsstrategin är att vi blir mer relevanta för fler ännu oftare, säger han.

Han tror att omsättningen kan skjuta i höjden om de får en stor ökning av användare av plattformen hos myndigheter och storbolag. Sedan tidigare är målsättningen att komma upp i en stadig omsättning, som inte kräver omförsäljning, på tio miljoner kronor per månad någon gång under 2022.

Elisabet Ottosson

Lundabolaget Safeture breddar sitt erbjudande. Tidigare såldes deras produkt primärt som en resesäkerhetsapp. Nu ska de även satsa på masskommunikation, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Slutet är kommet för Lundabolaget

    Först var det Tendo, sedan Wnt Research. Nu avvecklas ytterligare ett noterat skånskt life science-bolag som blir uppköpt via ett omvänt förvärv där de enda tillgångarna är en börsplats och en samling aktieägare.

  • Inarea lyfter blicken mot taket

    Golvläggningskoncernen Inarea fortsätter serieförvärva, denna gång en undertaksmontör. Det innebär ett avsteg från ursprungstanken att konsolidera golvbranschen. Vd Rikard Fransson drar fördel av att ha ett starkt kassaflöde i en svag marknad.

  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.


  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.

  • Helsingborgsprofilens bolag stänger runda

    Helsingborgsbaserade Payzlip med Acke Salem i spetsen stänger en finansieringsrunda ledd av regionala näringslivsprofiler. Rundan blev dock mindre än ursprungligen tänkt. Så här länge räcker pengarna.

  • Advenica rustar för fortsatt lönsamhet

    Cybersäkerhetsbolaget Advenica har börjat året med att få in flertalet miljonorder. I en orolig omvärld ser vd Marie Bengtsson inget som talar emot att tillväxt- och lönsamhetsresan fortsätter.

  • Wallenberg går in i 34-bolag

    Ideonbaserade Nordic Forestry Automation, som Rapidus utsåg till 34:a år 2023, får in ett Wallenbergbolag som ny delägare. Det här ska den nya investeringen räcka till.

  • Additude-grundaren bygger nytt IT-bolag

    Additude-grundaren Jim Roslund är tillbaka i IT-branschen. Med en grupp tidigare Tretton37-medarbetare och deras uppdrag som grund drar han igång ett nytt IT-konsultbolag. Och gissa vad bolaget heter.

  • Säkra kommentarsfält – en lönsam historia?

    Ifrågasätt Media vill återuppliva kommentarsfunktioner på nätet och göra dem trollfria. Nu öppnas en investeringsrunda som ska räcka till svarta siffror.

  • Alteri Care satsar globalt

    Efter satsningen på internationell expansion närmar sig vårdtechbolaget lönsamhet – och ska revolutionera sjukvården i Zimbabwe.

  • Hon tar över rodret på Softhouse

    I fjol tog Stina Åkesson plats i vd-stolen på teknikbolaget Ourliving. Nu kliver hon även in i en vd-roll på ägarbolaget Softhouse. Här berättar den förre AF-borgbossen om ett turbulent fjolår.

  • Eletives sämsta år – 40 procent upp

    Det snabbväxande Malmöbolaget Eletive gjorde sitt hittills sämsta år i fjol. Och då var tillväxten ändå 40 procent. — I år kommer vi att passera 100 miljoner i ARR, säger vd Marcus Wennmo.

  • Tretton37: Kundinformationen till salu

    Efter att Tretton37 gått i konkurs är tillgångarna i bolaget nu till salu. En köpare kan överta varumärket Tretton37, kunddata värt nästan 90 miljoner kronor om året – och telefonnumren till 180 IT-konsulter.