torsdag 21 november 2024

inloggad som

Malmöbolag bildar företagsgrupp

Malmöbolaget Topvisible bildar en ny företagsgrupp, Top Marketing Group, tillsammans med Ranktrail och SearchStars. Syftet är att bli attraktivare för kunder, men även för de anställda, då kompetens inom digital marknadsföring är en bristvara.

Ranktrail är en mjukvara som samlar statistik om hemsidor via Google, SearchStars är Sveriges största konferens inom sökmarknadsföring. Den gemensamma nämnaren för dem och Topvisible är Magnus Äng, som nu blir vd för Top Marketing Group.

– Vi har upplevt att det finns synergier mellan företagen och en efterfrågan från kunder på olika tjänster. Ett annat syfte är är att kunna behålla kompetens. Det är en enorm efterfrågan på kompetensen inom digital marknadsföring. Visionen är nu att man som anställd ska kunna jobba i flera av de här företagen. Har man en idé och vill bidra med något mer så löser vi det, säger Magnus Äng.

Klar för styrelsen är utöver Magnus Äng även Ulf Hagman, nuvarande vd för OptiFreeze. Den nya företagsgruppen ska nu expandera, Topvisible har nu cirka 18 anställda och planer på att bli fler. Nya tjänster och idéer är på väg att förverkligas under det kommande året, enligt Magnus Äng.

– Vi växer ganska snabbt och nu tittar vi på hur vi ska göra det. I vilka länder i Norden vi ska etablera oss, i vilket tempo och vilka tjänster som ska lanseras var, säger han.

Mette Carlbom

Malmöbolaget Topvisible bildar en ny företagsgrupp, Top Marketing Group, tillsammans med Ranktrail och SearchStars. Syftet är att bli attraktivare för […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.