torsdag 21 november 2024

inloggad som

Norsk marknadsföringsbyrå öppnar Malmökontor

|  ,
|  ,

Marknadsföringsbyrån Synlighet öppnar ett kontor i Malmö. Det blir bolagets första etablering utanför Norge.

– Vi är två personer än så länge som fokuserar på marknadsutveckling. Under det närmsta året räknar vi med att bli 4-5 medarbetare. Vi har ambitionen att växa i Sverige och regionen. På sikt satsar vi på att etablera oss i andra städer och på andra sidan sundet, säger Sverigechefen Daniel Wiklund till Rapidus.

Han kommer närmast från rollen som digitalt ansvarig för Chess, Telias motsvarighet till Halebop i Norge.

Synlighet sysslar med datadriven marknadsföring som bland annat innefattar digital strategi med webbanalys, sociala medier, sökordsannonsering, sökmotoroptimering och innehållsmarknadsföring i digitala kanaler.

Synlighet grundades av Torbjørn Hansen i Bergen 2003. I dag finns byrån utöver Bergen och Malmö även i Oslo och Trondheim och sysselsätter totalt ett 50-tal personer.

Emily Binks

Marknadsföringsbyrån Synlighet öppnar ett kontor i Malmö. Det blir bolagets första etablering utanför Norge. – Vi är två personer än så […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.