torsdag 21 november 2024

inloggad som

Starcom Malmö knoppar av ny byrå

Relationsmarknadsföring är fokus för den nystartade Malmöbyrån Relbrando. Bakom bolaget står tidigare medarbetare på storkoncernen Starcom — och medfinansiär är dess chef i Skåne.

Under senhösten fusionerade mediebyrån Starcom sina dotterbolag varpå Starcom Malmö med 17 anställda gick upp i moderbolaget i Stockholm. Tillsammans med en kollega lämnar nu RM-strategen Lars Håkansson verksamheten och satsar på Relbrando. Med sig som finansiär får han också Starcoms chef i Malmö, Patrik Andersson, som dock fortsätter som anställd på Starcom.

Relbrando har också rekryterat från kommunikationsbyrån Tivity och går igång med totalt tre medarbetare. Bland kunderna som fallit på plats finns möbeltillverkaren Mio och Svenska Kyrkan, uppdrag som följer med från Starcom.

— Med Relbrando kommer vi att växa inom relationsmarknadsföring. Det här är ett steg i att Starcom renodlar sin verksamhet i och med fusionen, säger Relbrandos VD Lars Håkansson.

Åren före fusionen visade Starcom Malmö stabil tillväxt. Omsättningen 2010 låg på 33,3 miljoner kronor med ett resultat på 6,6 miljoner. Enligt Patrik Andersson har omsättningen fortsatt öka under 2011.

Joel Lyth

Relationsmarknadsföring är fokus för den nystartade Malmöbyrån Relbrando. Bakom bolaget står tidigare medarbetare på storkoncernen Starcom — och medfinansiär är […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.