fredag 13 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Chr. Hansen i Hørsholm markedsføres på bustur gennem 9 østeuropæiske lande

Den danske koncern for fremstilling af ingredienser til fødevareindustrien, Chr. Hansen A/S med hovedsæde i Hørsholm nord for København, begynder 10. marts en usædvanlig bustur 8.500 kilometer gennem Østeuropa for at erobre markeder, besøge universiteter og udvikle innovative produkter i samarbejde med kunder blandt andet i de ny EU-lande samt i Ukraine, Kroatien, Rusland og Rumænien.

Chr. Hansen A/S har over 2.500 ansatte, og 37 afdelinger i 24 lande. Udviklingscentrene er i Danmark, Frankrig, USA og Tyskland, og nu skal også 9 lande i Østeuropa erobres for alvor. På den såkaldte ”Magical Sensory Tour” i en specialfremstillet bus vil Chr. Hansen samle information om lokale smagspræferencer, og udveksle viden med kunder og universiteter i fødevarebranchen.

Undervejs bliver der fløjet relevante teknikere, forskere og markedsfolk ud fra bl.a. Danmark til bussen. Turen skal tillige understrege Chr. Hansens innovative image hos de studerende, der kan blive fremtidens chefer, forskere og medarbejdere hos Chr. Hansen. Turen Østeuropa rundt handler også om at få fat i direktører og indkøbschefer, som Chr. Hansen kan trække på i et østeuropæisk fremstød.

— Østeuropa er et af de stærkest voksende markeder inden for fødevarer, og i stedet for at vi henter folk herop, når vi skaber kontakter, så kommer vi ud til dem, forklarer Karen Frost fra Chr. Hansens kommunikationsafdeling, som vil tage kontakt til lokale medier undervejs for at gøre opmærksom på fremstødet.

— Chr. Hansen A/S har allerede datterselskaber i de lande, som vi besøger, men et effektivt fremstød i øst kræver en ny og anderledes indsats, siger Karen Frost.

Kampagnen begynder i Prag 10. marts og slutter i Polen den 19. april. Undervejs bliver der stop hos universiteter og fødevareproducenter, som Chr. Hansen kan assistere med at finde innovative løsninger. Dem har Chr. Hansen blandt andet erfaring for i Frankrig i Arpajon, hvor koncernen til juni indvier verdens største fabrik for mejerikulturer. Det er en investering til 120 millioner kroner. Produktionsudstyret som det nye logistikanlæg er fabrikeret, samlet og testet i Danmark.

Den danske koncern for fremstilling af ingredienser til fødevareindustrien, Chr. Hansen A/S med hovedsæde i Hørsholm nord for København, begynder […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad



  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.