torsdag 7 augusti 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Sigma indleder kæmpesatsning på e-handel efter køb af ReklamKompaniet

Sidste måneds køb af ReklamKompaniet No1 i Helsingborg betyder startskuddet for IT-konsulentfirmaet Sigmas store satsning på e-handel. Inden længe regner Sigma med at kunne præsentere yderligere nogle opkøb, der skal styrke forretningsområdet e-solutions.

Netop nu har man diskussioner og forhandlinger med en række virksomheder primært i København, men også i Malmø og Helsingborg kan opkøb blive aktuelle. I København søger Sigma opkøbskandidater inden for områderne markedsføring og grafisk virksomhed.

En eller flere aftaler ”er meget tæt på”, oplyser afdelingschef Alf Dahl i Sigmas koncernledelse til Rapidus.

— Jeg arbejder hver eneste dag med det her, og kan vi få en aftale i hus inden en uge, er det godt. Denne uge har jeg møder med fem virksomheder, men det betyder ikke, at jeg ved vi når frem til et resultat. Vi køber kun, hvis vi kan få en fornuftig aftale, siger han.

ReklamKompaniet No1 er et reklamebureau, der har specialiseret sig i interaktiv markedsføring. Virksomheden kommer nu til at stå i spidsen for Sigmas øgede fokusering på e-handel.

— Vi har hidtil manglet det lokomotiv, der skal til for at trække denne forretningsform. Men det har vi nu. ReklamKompaniet No1 skal stå for Sigmas satsning på e-handel i Sydsverige og Danmark, siger Alf Dahl.

Sidste måneds køb af ReklamKompaniet No1 i Helsingborg betyder startskuddet for IT-konsulentfirmaet Sigmas store satsning på e-handel. Inden længe regner […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Så hanterar han galna tillväxten

    Sommarintervju: ”Upprustningen är ett apparat som inte bara kan stängas av.” Det säger Daniel Ljunggren, vd för Mildef, och menar att bolagets tillväxt är här för att stanna.

  • Den verkliga AI-utmaningen har knappt börjat

    Det är något nästan febrigt över AI just nu. Men de AI-startups som i dag rider på vågen bör ställa sig frågan: är våra kunder här för att stanna? Jan Dahlqvist höjer ett varningens finger.

  • Beammwave gör nyemission

    Radioteknikföretaget Beammwave i Lund vill få in 65 miljoner kronor för att inleda storskalig tillverkning. – Vi har flera mycket stora multinationella kunder som väntar, säger vd Stefan Svedberg.

  • Hänt i vecka 31

    Vd-ruljangs och eftersläntrande kvartalsrapporter var det som dominerade det sommarstilla nyhetsflödet förra veckan. Bland annat vände Joel Eklunds ryggsäcksbolag USWE Sports till vinst, nästan.


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.