tisdag 13 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Malmökontor i sigte for Loyalty Group i Charlottenlund næste år

Loyalty Group International, som siden 1990 har udført målinger af kunde- og medarbejderloyalitet, planlægger en etablering i Sverige. Selskabet har allerede en række svenske kunder, blandt andet Sydkraft og Alfa Laval, men vil satse mere på det svenske marked. Ideen er at åbne kontor i Malmö og derefter arbejde sig nordpå.

— Det er oplagt for at udnytte potentialet og synergien i den integration som alle ønsker, siger adm. dir. Mikkel Korntved om muligheden for et tæt samarbejde mellem hovedkontoret i Charlottenlund og en kommende filial i Malmö.

Lige nu går alle kræfter til etableringen af et kontor i Oslo, men inden for 6-12 måneder forventes Malmökontoret at være på plads. Planen er at ansætte 2-3 personer, som skal dække Sydsverige og vestkysten op til Göteborg.

Loyalty Group har hidtil i år oplevet en kraftig vækst. Omsætningen i første halvår var lige så stor som hele sidste år. Mikkel Korntved regner med at opturen fortsætter, og at omsætningen fordobles i 2003, mens overskuddet vokser endnu hurtigere. Flere nye langsigtede kontrakter baner desuden vejen for fortsat vækst de kommende år. Selskabet beskæftiger godt ti personer, heraf seks konsulenter.

Omkring 75 procent af aktiviteterne udgøres af målinger af kundeloyalitet og opbygning af kunderelationer. Kunderne findes i hele Skandinavien, med en vis overvægt i Danmark, mens opgaverne udføres internationalt. Virksomheden har udviklet sin egen software til indsamling af spørgeskemasvar via nettet. Desuden samarbejder man med flere store analyseinstitutter.

Blandt kunderne er Københavns Lufthavne, Nycomed, DFDS, Tryg, Codan, Mercedes og Citroën. Lige nu gennemføres en større loyalitetsundersøgelse – Nordic AutoIndex – blandt bilejere i hele Norden i samarbejde med de respektive landes bilmagasiner.

Loyalty Group International, som siden 1990 har udført målinger af kunde- og medarbejderloyalitet, planlægger en etablering i Sverige. Selskabet har […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Dug siktar på 100 Mkr

    Hittills i år har potatisdrycksföretaget Dug presenterat en rad nya kunder, mångdubblat omsättningen och sett aktien rusa på First North. Vd Helene Nielsen siktar på nya kapitalstarka investerare och jämför med Oatly.

  • Ny kris i Prostalund

    Snart två år efter en uppslitande maktkamp om Prostalund talar nu bolaget om att det kan bli tal om konkurs. Aktien störtdyker efter ett pressmeddelande på måndagkvällen. Detta har hänt.

  • Opticept tar lån efter sur emission

    Opticept fyller på nytt på kassan för att kunna växa. Med en kommersiell expansion siktar bolaget på ett positivt kassaflöde. Men nu är det lån och inte riskkapital som gäller.


  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket “Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, “kinesiska Volvo”.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i Danmark i september

    En dansk trafikprofessor dissar de svenska planerna på en ny Öresundsförbindelse. Det är det mest uppseendeväckande uttalande som gjorts om Sverige i danska medier den senaste månaden.