torsdag 21 november 2024

inloggad som

Pyramid öppnar kontor i Hamburg

|  
|  

Reklambyrån Pyramid Communication, som har sitt huvudkontor i Helsingborg och ingår i Hemon Group tillsammans med digitalbyrån Petra och varumärkesbyrån Graal, expanderar till Tyskland och öppnar nytt kontor i Hamburg.

– Vår vision är att vara Europas bästa B2B-byrå. Vi har en långsiktig ambition att ta oss ut i Europa och har redan i dag 50 procent av vår kundbas utanför Sverige. För oss passar det bra att finnas på noga utvalda platser i Europa och därifrån kunna bearbeta marknaden på ett strategiskt sätt, säger Pyramids vd Ulf Vanselius.

Pyramid inleder arbetet i Hamburg med en senior konsult som bearbetar den nordtyska marknaden. Sedan ska bolaget anställa fler i takt med att kundbasen i Tyskland växer.

– En av våra kunder i Hamburg lämnade sitt företag och valde att börja arbeta för oss i stället. Därigenom hittade vi en öppning till en expansion.

Bolaget, som även har kontor i Helsingfors, Gdansk och Stockholm, har planer på att fortsätta att expandera både geografiskt och internt.

– Branschen befinner sig just nu i en intressant tid. Efter pandemin har fler och fler ett behov av klok rådgivning, särskilt där vi befinner oss inom B2B, så jag ser ljust på framtiden. Vi planerar att växa ännu mer inom vår grupp av byråer och har som mål att anställa ytterligare 15 personer under 2022, säger Ulf Vanselius.

Julia Eriksson

Reklambyrån Pyramid Communication, som har sitt huvudkontor i Helsingborg och ingår i Hemon Group tillsammans med digitalbyrån Petra och varumärkesbyrån Graal, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.