fredag 22 augusti 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Apsis biffar upp ledningen för utlandssatsning

Malmöbolaget Apsis har rekryterat Ann Hofvander som ny internationell säljchef. Hon har arbetat för Vodafone i Tjeckien och kommer senast från en chefstjänst på Telenor i Indien. Värningen är ett led i en internationell expansion.

Med värvningen av konkursade Zoomios vd Kim Mortensen som ny produktchef och Johan Eriksson, QlikTechs finanschef för Europa, Mellanöstern och Afrika, har Apsis på kort tid utökat ledningen med tre nyckelpersoner.
Malmöbolaget Apsis, som sysslar med nyhetsbrevsutskick, har växt till att i dag sysselsätta 150 anställda. Det senaste internationella kontoret öppnades i Turkiet, men framöver ligger fokus längre österut.

– Vi har ett kontor i Hongkong och vi tror att marknader som Taiwan, Singapore och Thailand har potential. Därför har vi nu rekryterat duktigt folk till ledningen och kommer fortsatt att rekrytera, inte minst på utvecklingssidan, säger Anders Frankel.

Han bedömer att mellan fem och tio personer inom kort kommer att behövas till Malmökontoret, bland annat för att vidareutveckla bolagets satsningar mot system för att läsa e-post i mobilen. Enligt bolagets egna mätningar läser mellan 20 och 25 procent av alla mottagare sina nyhetsbrev via mobiltelefonen.

– Allt fler har sin Iphone vid sängen, och det första och sista man gör på dagen är att kolla mail. E-post är effektivt för att få uppmärksamhet, minst dubbelt så bra som sökordsannonsering och tre-fyra gånger så effektivt som att använda sociala medier, säger Anders Frankel. /Anders Frick

Malmöbolaget Apsis har rekryterat Ann Hofvander som ny internationell säljchef. Hon har arbetat för Vodafone i Tjeckien och kommer senast […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad



  • Rika prioriterar långresor – inte kultur

    Långresor, mat, klockor, vin och bilar. Det är vad de rikaste är mest intresserade av. Vad hände med kulturen? Det frågar sig Jan Dahlqvist.

  • Den verkliga AI-utmaningen har knappt börjat

    Det är något nästan febrigt över AI just nu. Men de AI-startups som i dag rider på vågen bör ställa sig frågan: är våra kunder här för att stanna? Jan Dahlqvist höjer ett varningens finger.

  • Miljardbonusen som ingen vill ha

    Facebook-bolaget Meta påstås ha erbjudit upp till 100 miljoner dollar i bonus till Open AI-anställda som kan tänka sig att hoppa över till Zuckerberg. Ändå har inte en enda tackat ja. Jan Dahlqvist frågar sig varför.

  • Glad midsommar!

    Kära Rapidusläsare, ett nytt ”läsår” har gått och vi på redaktionen trappar ned tempot i några veckor. Vi tittar tillbaka på ett intensivt år med många nyheter och event.

  • Bästa affärerna görs nu

    I näringslivets värld är M&A – företagsförvärv och sammanslagningar – den ultimata tillväxtmaskinen. Men just nu är marknaden frusen av geopolitiska spänningar, tullar och osäkerhet. Just därför är det nu som de bästa affärerna görs, skriver Jan Dahlqvist.

  • Kommer AI ta våra jobb?

    Kommer AI att stjäla våra jobb, eller kan den bli vår största tillgång? Med en av Europas högsta arbetslöshet växer oron över hur framtiden kommer att se ut för Sveriges arbetskraft. Nu krävs både mod och ansvarstagande, skriver Jan Dahlqvist.

  • Landet lagom är fullt av enhörningar

    Det råder en bild av att det är svårt att resa riskkapital i Sverige. Det är inte helt sant. I själva verket har Sverige ett av Europas starkaste ekosystem för riskkapital. Det skriver Rapidus krönikör Jan Dahlqvist med uppmaningen: Våga drömma, våga stötta.

  • Trump insanity peak – Glad Påsk!

    Låt oss hoppas att påskäggen inte är rödlistade och att de innehåller angenäma överraskningar. Vi har haft nog med dåliga överraskningar på senare tid. Här följer en tankegång om varför det bör bli bättre nu.

  • Är det Europas tur nu?

    KRÖNIKA: Kan Trumps galenskaper trots allt ge Europa en välbehövlig spark i baken? USA har förvisso lånat sig till tillväxt, men Europa har inte gjort någonting. Vi får inte stå stilla medan världen springer ifrån oss, skriver Rapidus krönikör Jan Dahlqvist.

  • Småföretagen betalar priset för Trumps tariffer

    USA:s handelskrig med resten av världen påverkar alla, men i synnerhet små företag. För Sofia, småföretagare i Småland är detta inte storpolitik, det är vardag. Hon är en av dem som får betala priset för global osäkerhet, skriver Rapidus krönikör och delägare Jan Dahlqvist.