fredag 4 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Zoomio leder efter svenske partnere

Den københavnske it-virksomhed Zoomio er efter flere års vækst på det danske marked og oprettelsen af kontorer i Holland og Tyskland ved for alvor også at tune sig ind på både det norske og svenske marked. I Sverige leder firmaet netop i øjeblikket efter partnere.

– De partnere må gerne findes så hurtigt som muligt, for vi er ved at udbygge vores marked i hele Sverige, siger Zoomios internationale salgschef, Carsten Dahl Johansen.

Zoomio udvikler software produktet Zoomio Campaigner, en platform for digital styring af marketingkampagner på flere kanaler bl.a. mail, SMS, surveys og telemarketing.

Zoomio fik i 2007 en massiv kapitaltilførsel da investeringsselskabet Via Venture Partners kom med i investorkredsen med 37 millioner DKK. Efter et par år med underskud på driften er der nu sorte tal på bundlinjen, 70 ansatte heraf 40 i Danmark — og i følge salgs- og marketingsdirektør Line Skafte Wilkens ingen aktuelle planer om nye kapitaltilførsler. Til gengæld skal bl.a. det svenske marked dyrkes mere op. Lige nu tager en mindre partner, Customers Only i Stockholm, sig af Zoomios svenske kunder. Den kundebase i Sverige skal udvides og flere partnere skal i spil for at tage sig af dem.

– Vi skal bruge partnere til både salg og support for kunderne. Det sidste er det vigtigste, så vi har svensktalende support til kunderne. Selve software-servicen kan man logge sig på overalt i verden. Selvfølgelig kan svenskerne også ringe og få support i Danmark, men vores erfaring er nu, at det helst skal være svensktalende support, siger Carsten Dahl Johansen.

Af Keld Broksø

Den københavnske it-virksomhed Zoomio er efter flere års vækst på det danske marked og oprettelsen af kontorer i Holland og […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Skånska börsvinnare första halvåret

    De skånska börsbolagen har gått rejält bättre än rikssnittet hittills i år. Men det finns en förklaring som är ganska nedslående. Rapidus har listan på bäst och sämst under första halvåret.

  • Oncorena får in 130 Mkr

    Cancerforskningsbolaget Oncorena i Lund får in 133 Mkr i en nyemission där pengarna i huvudsak kommer från ägarna Helth Cap, Linc och FSG. Kapitalet ska finansiera en fas 1-studie som pågått i tre år.

  • Hänt i vecka 26

    Ledningen hoppar av i Enzymatica och Peab medverkar till att sänka Sveriges koldioxidutsläpp med 7 procent. Det är några av nyheterna från förra veckan.


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.