torsdag 13 november 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Malmøbureau designer Allers første kæmpesatsning på internettet

Malmøbaserede Attraction er det webbureau, der ligger bag en af Sveriges større forbrugerrettede satsninger på internettet, som lanceres inden længe. I over et halvt år har Attraction arbejdet med udformningen af hjemmesiden kupongklippet.com, som er den danskejede bladkoncern Allers første skridt ud på internettet.

Hjemmesiden skal markedsføres fra og med næste uge i en massiv kampagne i Allers 14 uge- og månedsblade, heriblandt Allers, Hemmets Veckotidning, Allas, Svensk Damtidning, Femina, Må Bra med flere. Ugebladene har et samlet oplag på godt 1,05 millioner eksemplarer, månedsbladene har 344.000, og kampagnen hævdes at nå ud til 3,8 millioner læsere. Den helt dominerende del af læserskaren er kvinder, og hensigten er at få et godt greb om den store gruppe af kvindelige forbrugere blandt læserne, som endnu ikke er særligt aktive på internettet.

Forretningskonceptet er at koble kupontilbud, som man skriver ud selv fra nettet, sammen med traditionel avisannoncering.

Attraction er repræsenteret i Malmø, Stockholm, Prag og København og arbejder primært med forbrugerorienterede webløsninger.

Malmøbaserede Attraction er det webbureau, der ligger bag en af Sveriges større forbrugerrettede satsninger på internettet, som lanceres inden længe. […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Östes bolag faller som dominobrickor

    Tre av Öste-sfärens verksamhetsdrivande dotterbolag har nu gått i konkurs, tillsammans med ytterligare ett av ägarbolagen. Det mesta av värdet i Aventure-konkursen ser därmed ut att ha gått upp i rök. Men frågetecken kvarstår.

  • Falkenklevs framtid är grön

    När Victor Falkenklev tog över familjens åkeri såg han en chans att göra skillnad och lät samvetet gå före vinstmarginalerna. Nu är bolaget på god väg att bli Europas grönaste åkeri.

  • Svag ljusning i spelbranschen

    Det är oroliga tider för spelutvecklare. Men när årets spelutvecklarindex nu släpps är spelhubben Game Habitat ändå optimistisk. Omsättning och resultat i de skånska spelbolagen ökade förra året.


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.