Morten Iversen, chef på Zentropa Games, är en av de drivande krafterna bakom ett nytt socialt mobilspel. Gedda-Headz bygger på att användarna köper små plasthuvuden i butiken, som svarar mot figurer i mobilspelet.
Målgruppen är barn och ungdomar från åtta år och uppåt. Totalt är 20 personer involverade i projektet, främst i Danmark och Tyskland. Namnet Gedda-Headz kommer från det amerikanska musikbandet med samma namn. VD för bolaget är Ulrik Jensen, en av två grundare.
— Det är en konceptplattform som har planerats i fyra år, men den har ännu inte någonting att göra med Zentropa, säger Morten Iversen.
Lanseringen skedde i Tyskland i början av september och planen är att fortsätta expansionen till övriga Europa.
— Det mottagande vi fick vid introduktionen i Köln var fantastiskt och vi tror att det här är en unik affärsmöjlighet. Budgeten är hemlig, med hänsyn till våra samarbetspartners, säger Morten Iversen.
Anders Frick