tisdag 23 april 2024

inloggad som

Zentropa-VD bakom huvudlöst mobilspel

Morten Iversen, chef på Zentropa Games, är en av de drivande krafterna bakom ett nytt socialt mobilspel. Gedda-Headz bygger på att användarna köper små plasthuvuden i butiken, som svarar mot figurer i mobilspelet.

Målgruppen är barn och ungdomar från åtta år och uppåt. Totalt är 20 personer involverade i projektet, främst i Danmark och Tyskland. Namnet Gedda-Headz kommer från det amerikanska musikbandet med samma namn. VD för bolaget är Ulrik Jensen, en av två grundare.

— Det är en konceptplattform som har planerats i fyra år, men den har ännu inte någonting att göra med Zentropa, säger Morten Iversen.

Lanseringen skedde i Tyskland i början av september och planen är att fortsätta expansionen till övriga Europa.

— Det mottagande vi fick vid introduktionen i Köln var fantastiskt och vi tror att det här är en unik affärsmöjlighet. Budgeten är hemlig, med hänsyn till våra samarbetspartners, säger Morten Iversen.

Anders Frick

Morten Iversen, chef på Zentropa Games, är en av de drivande krafterna bakom ett nytt socialt mobilspel. Gedda-Headz bygger på […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad