Grundartrion bakom Trés Media fokuserar på två saker: nöjda kunder och lönsam tillväxt. – Resten faller sedan på plats, säger en av grundarna.
Trés Media erbjuder en plattform för bygg- och installationsföretag för att få in fler kundpropåer. Bolaget grundades i fjol och omsatte cirka 700 000 kronor under sitt första år, med en 16-procentig vinstmarginal. I år går bolaget mot 3 miljoner i omsättning och nästa år räknar grundartrion med minst det dubbla.

– Vi har väldigt bra marginaler. Vi startade från noll, utan startkapital och har växt bolaget till en fin omsättning, säger Anwar Can Mustafa (23).
Han grundade Trés Media tillsammans med Giosué de Luca (23) och Hannes Nexbo (23). Ingen av dem har bakgrund inom bygg- och installationsbranschen, inte heller inom programmering.
Däremot har de förståelse för annonsering på webben och i sociala medier, vilket är kärnan av bolagets erbjudande till sina kunder. Plattformen är en white label-lösning som bolaget anpassar efter behoven i bygg- och installationsbranschen.
– Det som utmärker oss är hur nära vi arbetar med våra kunder. Vi förstår deras behov, skapar resultat och frigör tid genom automatisering. Det märks också i våra kundrecensioner, säger Anwar Can Mustafa och fortsätter:
– Vårt enda fokus just nu är att fortsätta öka vårt kassaflöde och att lära oss ännu mer om branschen av våra kunder. När vi kommit upp i större volymer kan det bli aktuellt att utveckla en egen plattform.
Trés Media har i dag över 60 kunder och cirka 400 000 kronor i månatliga intäkter.
– Det känns ganska sjukt. För ett år sedan satt vi hemma i soffan och testade oss fram med plattformen. Nu har vi ett eget kontor och ett vinstdrivande företag.
Emiliano Strauss