torsdag 6 november 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Växande uppstickarbyrå plockar Colgate som kund

Med de nytillkomna kunderna Colgate-Palmolive och IFK Kristianstad räknar marknadsföringsbolaget Creatify på Ideon i Lund med att tredubbla sin omsättning i år. En applikation för uthyrning av parkeringsplatser är en av bolagets senaste satsningar.

Creatify arbetar sedan start 2013 huvudsakligen med marknadsföring på webben, i sociala medier och med utdelade skydd för cykelkorgar. Mobilappen som gör det möjligt för privatpersoner att hyra ut parkeringsplatser till varandra är dock ett eget projekt. Lansering blir det till sommaren.

Sasa Farkas– Vi har en organisk tillväxt. En spridning av olika projekt där vi inte är beroende av att ett projekt lyckas, säger medgrundaren Sasa Farkas till Rapidus.

Nytillkomna Colgate-Palmolive är tillsammans med resesajten Momondo de största kunderna för bolagets cykelkorgsskydd. Creatifys wifi-satsning Ctyspot, med handbollsklubben IFK Kristianstad som största kund, delar ut gratis wifi mot exempelvis en gilla-markering på sociala medier eller visning av en reklamfilm.

Creatify har hittills i år omsatt lika mycket som hela fjolåret, då omsättningen låg på två miljoner. Bland kunderna syns Lunds universitet, Haribo och Länsförsäkringar. Grundarna Sasa Farkas och Lewis Horne har hittills gått in med all finansiering.

Emily Binks

Med de nytillkomna kunderna Colgate-Palmolive och IFK Kristianstad räknar marknadsföringsbolaget Creatify på Ideon i Lund med att tredubbla sin omsättning […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • ”Man måste alltid ha ett walk away-pris”

    Ett hundratal speciellt inbjudna fyllde lokalen när Rapidus höll en förmiddag på temat M&A på onsdagen. Tre skånska profiler gav sin syn på olika aspekter av företagsförvärv och samgåenden.

  • Jagar tjuvfiske med hjälp av kronprinsessan

    Fyra matematiker vill stoppa tjuvfiske med AI. Nu väntar Kravi Analytics på att skriva kontrakt med den kenyanska regeringen – och har kunglig draghjälp i andra förhandlingar.

  • Camurus sänker prognos

    Läkemedelsbolaget Camurus i Lund, som utvecklat ett preparat mot opioidberoende, sänker sin prognos för helåret. Aktien tog stryk. Inte heller Cellavision gjorde aktiemarknaden glad på torsdagen.