torsdag 21 november 2024

inloggad som

Växande uppstickarbyrå plockar Colgate som kund

Med de nytillkomna kunderna Colgate-Palmolive och IFK Kristianstad räknar marknadsföringsbolaget Creatify på Ideon i Lund med att tredubbla sin omsättning i år. En applikation för uthyrning av parkeringsplatser är en av bolagets senaste satsningar.

Creatify arbetar sedan start 2013 huvudsakligen med marknadsföring på webben, i sociala medier och med utdelade skydd för cykelkorgar. Mobilappen som gör det möjligt för privatpersoner att hyra ut parkeringsplatser till varandra är dock ett eget projekt. Lansering blir det till sommaren.

Sasa Farkas– Vi har en organisk tillväxt. En spridning av olika projekt där vi inte är beroende av att ett projekt lyckas, säger medgrundaren Sasa Farkas till Rapidus.

Nytillkomna Colgate-Palmolive är tillsammans med resesajten Momondo de största kunderna för bolagets cykelkorgsskydd. Creatifys wifi-satsning Ctyspot, med handbollsklubben IFK Kristianstad som största kund, delar ut gratis wifi mot exempelvis en gilla-markering på sociala medier eller visning av en reklamfilm.

Creatify har hittills i år omsatt lika mycket som hela fjolåret, då omsättningen låg på två miljoner. Bland kunderna syns Lunds universitet, Haribo och Länsförsäkringar. Grundarna Sasa Farkas och Lewis Horne har hittills gått in med all finansiering.

Emily Binks

Med de nytillkomna kunderna Colgate-Palmolive och IFK Kristianstad räknar marknadsföringsbolaget Creatify på Ideon i Lund med att tredubbla sin omsättning […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.