torsdag 18 juli 2024

inloggad som

Tjebbes ny klubbdirektör för FC Rosengård

Klas_TjebbesReklamveteranen Klas Tjebbes blir ny klubbdirektör för FC Rosengård efter Niclas Carlnén som gått till MFF. Tjebbes lämnar jobbet som vd för Malmöbyrån Wonderleap & Eight.

Han har tidigare arbetat många år på McCann, men bröt sig loss 2009 genom att förvärva koncernens Malmöverksamhet och starta Eight. För drygt ett år sedan gick Eight ihop med Wonderleap.

Klas Tjebbes går vidare mot FC Rosengård per den siste maj. Anna Nordström Carlsson, idag styrelseordförande för Wonderleap & Eight, går in som tillförordnad vd på byrån. Planen är att rekrytera en ny chef externt. Bland kunderna märks Skånemejerier, Inwido och Malmö stad.

Kristian Svensson


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Kvinnor i Lejonkulan

    Rapidus podd Lejonkulan har träffat en lång rad driftiga kvinnliga entreprenörer, och då handlar det om intim hälsa, njutning och relationer. Passa på att lyssna när programledare Jan Dahlqvist tar tempen på deras affärsidéer.

  • Ung börs-vd med miljardmål

    Konsultbolaget Solid X vd Filip Alexanderson är en av Sveriges yngsta börs-vd:ar. Han har kammat hem flera utmärkelser för sitt entreprenörskap. Siktet är nu inställt på att tiofaldiga omsättningen till 1 miljard kronor. Här förklarar han hur det ska gå till.

  • Inwido ser ljusning

    Fönsterbolaget Inwido i Malmö levererar en kvartalsrapport som antyder att det värsta kan vara över på bygg- och renoveringsmarknaden. Orderboken växte organiskt med 10 procent i andra kvartalet. Aktien steg tvåsiffrigt på rapporten.

  • Hänt i vecka 28

    Kvartalsrapporter har dominerat veckans nyhetsflöde från de skånska börsbolagen. Det är en blandad kompott med konjunkturmässigt motstridiga signaler som framträder. En rapport som gav aktielyft var Careiums, med vd Christian Walén.


  • Inwido ser ljusning

    Fönsterbolaget Inwido i Malmö levererar en kvartalsrapport som antyder att det värsta kan vara över på bygg- och renoveringsmarknaden. Orderboken växte organiskt med 10 procent i andra kvartalet. Aktien steg tvåsiffrigt på rapporten.

  • Näringslivschefen: “Vi gjorde vad vi kunde för att behålla Kockums”

    Ett industriföretag som en gång var definierande för staden lämnar Malmö. Kommunens näringslivsdirektör Micael Nord menar att man gjorde vad man kunde för att behålla Kockums i stan, men tröstar sig med att flytten går inom regionen.

  • Konsolidering i PR-branschen…

    Pandemin blev avgörande för flera av Skånes PR-byråer. Vissa gjorde rekord, andra föll och köptes upp. Rapidus vet vem som tog vem och tar tempen på branschen.

  • … som mognar i Skåne

    Allt fler företag har börjat inse värdet av strategisk kommunikation och varumärkesarbete. Det vittnar flera skånska PR-byråer om, bland andra Aspekta med vd Linda Molin.

  • IR-drottningen drar till Thule

    Catharina Paulcén etablerar sig som en kommunikations-stjärna när hon i höst blir friluftsbolaget Thule Groups nya kommunikationsdirektör och IR-chef. Bakom sig lämnar hon Lindab och dessförinnan Haldex.

  • Honeybadger slukar Shark

    Göteborgsbaserade Honeybadger tar över Shark Communications verksamhet från och med i dag. Försäljningen är sista steget i Spotlights omorganisering.

  • Kraftigt volymtapp i dagens rapportflod

    Börsbolagens rapporter för årets första kvartal strömmar in. Bland dagens rapporter går kurvorna åt olika håll: upp för fastighetsbolaget Wihlborgs och ned för fönsterbolaget Inwido.

  • Influencer inte bara en kändisgrej

    Marknaden för produktplacering hos influencers har korsat miljardgränsen i Sverige och växer vidare. Nu sänker annonsörerna ribban för vem som kan klassas som en influencer. 

  • Influencermarknaden växer upp

    Marknaden för produktplacering hos influencers växer så det knakar. Senaste siffran är 1,1 miljarder kronor bara i Sverige. Rapidus har tittat närmare infuencermarknaden och ser en vilda västern-värld som börjat mogna.

  • Damfotboll en svår affär

    Att damfotbollen har det tuffare ekonomiskt än herrarna är ingen hemlighet. Spelarförsäljningar och Europaspel ger inte i närheten av samma genomslag som på herrsidan.