tisdag 23 juli 2024

inloggad som

3D-festival i København skal slå rekord

Når den store 3D-festival på onsdag slår portene op for tredje gang i Øresundsregionen, er forudsætningerne på flere måder anderledes end tidligere.

Festivalen er flyttet over Sundet til København og Øksnehallen, efter de første to år at have holdt til i Slagthusets lokaler i Malmø. Dermed håber arrangørerne at sætte ny rekord med over 10.000 besøgende. Sidste år lå antallet lige under 7.000 personer.

Desuden er festivalen nu et dansk-svensk arrangement, efter at det børsnoterede risikokapitalselskab A/S Brandts.com i sommer købte 45 procent af aktierne i festivalen af det svenske holdingselskab Andante.

Foruden gæster fra de nordiske lande venter man endvidere besøg fra Tyskland, Storbritannien og USA. På festivalen arrangeres blandt andet en lang række seminarer med talere fra hele verden og en messe, hvor mere end 50 3D-firmaer udstiller.

Festivalen strækker sig fra onsdag til fredag.

Når den store 3D-festival på onsdag slår portene op for tredje gang i Øresundsregionen, er forudsætningerne på flere måder anderledes […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.