måndag 30 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Whyse har vendt satsningen til blogs for virksomheder

Det 12 år gamle web- og rådgivningsfirma Whyse ApS i Heibergsgade i København med seks ansatte har på få måneder vendt satsningen i firmaet til i langt højere grad at satse på blog-løsninger til virksomheder og organisationer. Tre af seks medarbejdere er nu begyndt at arbejde halvtids med blogs – foruden en er sat fuldtids på blogløsninger.

Det er et markant skift fra førhen, hvor Whyse mest at levere domæner og websites til virksomheder foruden at rådgive primært om forskning, støttemuligheder og samarbejde inden for EU’s rammeprogram.

Jonas Egebart, adm. direktør i Whyse, tog skridtet til satsningen efter en studietur i USA, hvor langt flere virksomheder bruger blogs som en del af deres kommunikations-, kunde- og markedsføringspolitik.

Efter sommerferien har udviklingen taget fart for Whyse, og nu arbejder han selv halvtids med blogs, ligesom to øvrige i det lille firma, mens mediekoordinator Thomas Elmegaard nu arbejder fuldtids med blogs. Senest har Whyse udviklet en blogløsning til Dansk Iværksætterforening, og lige nu er 7-8 tilbud ude til interne og eksterne blogløsninger.

— Vi satser specielt på vidensvirksomheder og teknologitunge virksomheder. Der er en stor stigning i efterspørgslen, konstaterer Jonas Egebart.

Thomas Elmegaard fra firmaet påpeger, at selv om man kan hive gratis blogløsninger ned fra nettet, så er det vigtigt for virksomhederne, at deres blogløsninger er integreret i deres webdesign og webløsninger. Her ser Whyse det store markedspotentiale foruden Whyse også giver teknisk support.

Det 12 år gamle web- og rådgivningsfirma Whyse ApS i Heibergsgade i København med seks ansatte har på få måneder […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Skånska börsvinnare första halvåret

    De skånska börsbolagen har gått rejält bättre än rikssnittet hittills i år. Men det finns en förklaring som är ganska nedslående. Rapidus har listan på bäst och sämst under första halvåret.

  • Oncorena får in 130 Mkr

    Cancerforskningsbolaget Oncorena i Lund får in 133 Mkr i en nyemission där pengarna i huvudsak kommer från ägarna Helth Cap, Linc och FSG. Kapitalet ska finansiera en fas 1-studie som pågått i tre år.

  • Hänt i vecka 26

    Ledningen hoppar av i Enzymatica och Peab medverkar till att sänka Sveriges koldioxidutsläpp med 7 procent. Det är några av nyheterna från förra veckan.


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.