Det blir reklambyrån Guts & Glory som gör den nya kommunikationsprofilen för handelskvarteret Caroli i Malmö. Tio byråer slogs om uppdraget.
Första etappen i Kv. Caroli ska stå klar i höst, vilket bland annat innebär ett utbyggt Ica Malmborgs. Fastighetsbolaget Profi satsar ett par hundra miljoner kronor på totalrenovering av köpcentrat med omnejd, inklusive ombyggad av Caroli kyrka.
Målet är som för många andra att skapa en ny mötesplats och profileringen är avgörande. Kontraktet som landats av Guts & Glory i Malmö sträcker sig initialt över ett år.
— Vi vill positionera Caroli som något annat än vad det är i dag. Det är viktigt med ett eget uttryck och vi vill komma ifrån känslan av köpcentra, säger Niclas Höggren, projektledare på Guts & Glory.
Byrån omsatte 7,8 miljoner kronor under det senast registrerade räkenskapsåret, 2008/2009. Guts & Glory har tolv medarbetare. VD är Niclas Nilsson.
Profi har sina rötter i investmentbanken Carnegie. 2006 köptes kvarteret Caroli och för ett drygt år sedan togs kyrkan över. Nyligen såldes bostadslägenheterna till Akelius i den enskilt största fastighetsaffären i Malmö sedan 2008.
Kristian Svensson