fredag 19 april 2024

inloggad som

Malmöbyrå vinner upphandling för nya Caroli

Det blir reklambyrån Guts & Glory som gör den nya kommunikationsprofilen för handelskvarteret Caroli i Malmö. Tio byråer slogs om uppdraget.

Första etappen i Kv. Caroli ska stå klar i höst, vilket bland annat innebär ett utbyggt Ica Malmborgs. Fastighetsbolaget Profi satsar ett par hundra miljoner kronor på totalrenovering av köpcentrat med omnejd, inklusive ombyggad av Caroli kyrka.

Målet är som för många andra att skapa en ny ”mötesplats” och profileringen är avgörande. Kontraktet som landats av Guts & Glory i Malmö sträcker sig initialt över ett år.

— Vi vill positionera Caroli som något annat än vad det är i dag. Det är viktigt med ett eget uttryck och vi vill komma ifrån känslan av köpcentra, säger Niclas Höggren, projektledare på Guts & Glory.

Byrån omsatte 7,8 miljoner kronor under det senast registrerade räkenskapsåret, 2008/2009. Guts & Glory har tolv medarbetare. VD är Niclas Nilsson.

Profi har sina rötter i investmentbanken Carnegie. 2006 köptes kvarteret Caroli och för ett drygt år sedan togs kyrkan över. Nyligen såldes bostadslägenheterna till Akelius i den enskilt största fastighetsaffären i Malmö sedan 2008.

Kristian Svensson

Det blir reklambyrån Guts & Glory som gör den nya kommunikationsprofilen för handelskvarteret Caroli i Malmö. Tio byråer slogs om […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Svensk scampi i Lejonkulan

    Veckans avsnitt av podden Lejonkulan gästas av bolaget Cresponix som ska odla hållbar scampi i Sverige. Det är första gången Jan Dahlqvist bjuder in ett bolag helt utan Skånekopplingar.