Malmöbolaget AddPro ger sig in på markaden för kundrelationsmjukvara. Framöver kommer bolaget att sälja integrationer av Dynamics CRM Online, som är Microsofts affärslösning för att hantera kundrelationer i datormolnet.
– Kunderna flyttar nu ut i molnet och Dynamics CRM är helintegrerat med bland annat Office 365 på ett smidigt sätt. Genom den här satsningen kan vi leverera helhetslösningar som få andra bolag kan erbjuda, säger Jörgen Pålson, affärsområdesansvarig på AddPro.
AddPro tar därmed upp kampen med bland andra Atea, Caperio och CGI, som alla är aktiva i Skåne inom detta fält.
Förra sommaren såldes AddPro av bland andra danska Polaris Private Equity till det tyska riskkapitalbolaget Perusa för ett tresiffrigt miljonbelopp. I vintras köptes dock delar av bolaget tillbaka av en grupp från ”gamla” AddPro. Perusa behöll säkerhetsaffärsområdet, benämnt Coresec, medan affärsområdena infrastruktur, applikationer och integration samt AddPro Finans återgick i Malmögruppens ägo.
Det ursprungliga AddPro grundades år 2000 av en kvartett skånska entreprenörer, däribland Nicklas Persson som i dag fungerar som vd. Sedan årsskiftet har AddPro rekryterat drygt 20 nya medarbetare, och har idag 140 anställda.
Anders Frick