Mobile Loyalty listas

Malmöbolaget Mobile Loyaltys listningsemission i december blev tecknad till två tredjedelar. I veckan listas bolaget slutligen på Aktietorget.

Totalt fick ledningen in 5,8 av begärda 9,0 miljoner kronor i emissionen, som stängdes i mitten av december men vars resultat blev offentligt först idag. Emissionen var garanterad till 5,1 miljoner.

Mobile Loyalty utvecklar mjukvara för marknads- och köpinteraktion i mobiltelefoner. En av de första kunderna är Kristianstadsbladet, där bolaget bland annat utvecklat en app som blandar nyheter med lokala annonser och specialerbjudanden. Mobile Loyalty tar inte betalt för själva tekniken utan får en andel av tidningens annonsintäkter. 

Företaget var från början en avknoppning från kommunikationsbyrån Scandvision, men efter att ha noterats på Frankfurtbörsen förvärvade Mobile Loyalty i höstas sitt forna moderbolag. Koncernen har sammanlagt ett 60-tal medarbetare i Köpenhamn, Malmö och Stockholm. /Erik Olausson

Bransch/Kategori

Håll dig uppdaterad med nyhetstjänsten om tillväxten i Öresundsregionen

Rapidus är en abonnemangsbaserad nyhetstjänst om tillväxtbranscherna i Skåne och Köpenhamnsområdet. Vi ger snabba nyheter och vassa analyser av helt exklusiv karaktär, samt arrangerar högkvalitativa nätverksträffar med intervjuer med regionens starkaste näringslivspersonligheter.

Prova nyhetstjänsten här!


Samarbetspartners: