Lokalpatriotismen infiltrerar 24HBC

Bambusergrundaren Måns Adler och Anna Oscarsson, entreprenören
bakom Seedcamp-deltagaren Kvittar, är två av åtta som just nu medverkar i
Stockholmsbaserade 24 Hour Business Camp, men från Malmö. Med projektet
Lokalikea deltar gruppen via videolänk från den skånska metropolen.

24HBC handlar om att på ett dygn gå från idé till färdig
webbtjänst. I Lokalikeas fall handlar det om ett GPS-styrt program som med ett
knapptryck på mobiltelefonen eller den bärbara datorn låter användaren ”gilla”
ett ställe han eller hon befinner sig på. På en webbsida kan man sedan se vilka
platser som är populära, och när.

Slår det väl ut ska gruppen försöka sälja in idén till
tidningssajter som dn.se, sydsvenskan.se eller liknande, berättar Anna
Oscarsson för Rapidus. Men först väntar 24 timmars svettigt kodande i
Malmöbyrån Good Olds lokaler. Bara att gilla läget. /EO

Bransch/Kategori

Håll dig uppdaterad med nyhetstjänsten om tillväxten i Öresundsregionen

Rapidus är en abonnemangsbaserad nyhetstjänst om tillväxtbranscherna i Skåne och Köpenhamnsområdet. Vi ger snabba nyheter och vassa analyser av helt exklusiv karaktär, samt arrangerar högkvalitativa nätverksträffar med intervjuer med regionens starkaste näringslivspersonligheter.

Prova nyhetstjänsten här!


Samarbetspartners: